28 Eylül 2015 Pazartesi

Taş Boyamaya devam :) ve Taş üzerine dekopaj

                                    

Taş boyama işini geliştirmeye başladım :) 

Sevdim ben bu hobi işini, gerçekten de bütün sıkıntıları unutturuyor insana. Birşeyler ürettikçe mutlu oluyorum.

Bu işlere ilk giriştiğim günden beri aklımdaydı peçeteyle dekopaj.
Malzemesini bile almıştım ama güzel desenli peçete bulamadığım için yapamamıştım. Ve işte taş üzerine peçete dekopajı yapmak için malzemelerimiz ;


Malzemeler  
1. Peçete tutkalı,
2. İstediğiniz desenli peçeteler, 
3. Desenleri kesmek için makas , 
4. Normal taş yassı ve düzgün yüzeyli olması tercih sebebidir 
5. Tutkal ve verniği sürmek için geniş yüzeyli bir fırça. 

Dediğim gibi desenli peçete bulamayınca çok ince peçetemsi kağıtlardan kestiğim desenleri  yapmaya çalıştım ama peçete tutkalıyla yapılmıyor bilginiz olsun :D ben yandım siz yanmayın :D 

Peçeteyle dekopaj gerçekten de çok kolay ve çok da güzel sonuç veriyor. Kesinlikle özel bir yeteneğe ihtiyaç yok malzemeleriniz olsun yeterli. Ve inanılmaz rahatlatıcı bir hobi. 


İlk denemem. bunlar hep işaret :D

Ve demiştim ya hani taşlar beni sever diye, yine tam denizden çıkarken denizin içinden bana gülümseyen kalbimsi taşımla yaptım ilk dekopajımı :D Çok güzel değil mi? 

Nasıl yapılıyor derseniz eğer peçeteden istediğiniz deseni kesiyorsunuz. Üstelik taşınız açık renkliyse  öyle çok ayrıntılı, düzgün bir kesime de ihtiyacınız yok.  Deseni genişçe kesebilirsiniz. Aktarmadan sonra peçetenin fazlalık kısımları kayboluyor. Peçeteler genellikle 3 katlı oluyor, en iyi sonuç için içteki 2 katı çıkartıyoruz ve desenin olduğu en ince kısmı kullanıyoruz. Hazırladığınız deseni  taşa istediğiniz gibi yerleştirip desenin ortasından kenarlarına doğru peçete tutkalını fırçayla  sürüyoruz.



Tutkalı sürerken ortadan dışa doğru sürmemizin nedeni desende hava kabarcığı kalmasın ve peçete yırtılmasın. Eğer deseni tutarken kaymasın istiyorsanız peçeteyi yerleştireceğiniz yeri belirleyip taşın üzerine çok az tutkaldan sürüp üzerine deseni koyarsanız kaymasını engelleyebilirsiniz. Ve peçete dekopajınız bitti bile. Kuruduktan sonra dilerseniz vernikle daha uzun ömürlü hale getirebilirsiniz.

Deseninize göre dilediğiniz taşla yapabilirsiniz. Üstelik ufak biçimsiz çakıl taşları bile çok dekoratif olmamış mı? Ben çok sevdim onları. 

Dilerseniz arkalarına magnet mıkantısı yapıştırıp magnet, dilerseniz çerçeveye silikonlayıp farklı bir dekorasyon ürünü yapabilirsiniz. İlerde bunlarıda deneyip sizlerle paylaşıcam. 



Gelelim diğer taş boyama çalışmalarıma :) 
Çok fazla çalışamasamda son iki çalışmamdan çok memnunum. Bakalım sizde beğenecek misiniz? 

Taşlar üzerine çizdiğim resimleri internetten buldum. Ve önce kurşun kalemle hafifçe çizip daha sonra asetat kalemiyle belirginleştirdim. Önceki yazımda belirtmiştim püf nokta "M" numaralı siyah asetat kalemiymiş. Bu sefer o yüzden daha sağlıklı boyamalar yaptım. 


Şu kafamın bulanık olduğu son günlerde harika kafa dağıttım. Üşenmeyin sizde deneyin derim. Aldım yanıma kahvemi ve malzemelerimi, başladım çizmeye. İşte malzemeler ; 
Malzemeler 
1. Siyah, Beyaz, Mavi, Sarı, Kırmızı boya 
2. "M" numara siyah Asetat Kalem ve Kurşun kalem
3. İnce ve Geniş bir Fırça
4. Bildiğiniz Taş
5. Paletimsi bir şey :D , Su ve Biraz Peçete
6. Su bazlı Vernik 




Önce benim jenerasyonun bileceği, benim çok sevdiğim "ama haksızlık bu öyle değil mi? " diye ağlayan kara civciv Kalimero'yu çizmek istedim.

İnternetten bulduğum Kalimero ilk defa çizdiğim ve biraz ufak tefek olduğu için beni biraz zorladı. Ama sanırım başardım. Sizce de benzemiş mi ? Kalimerocuk siyah olduğu ve küçük olduğu için siyah kısımlarını fırçayla değil asetat kalemiyle boyadım. 

Biraz acıklı bir boyamaydı ama Kalimeroyu çizmeyip ona haksızlık etmek istemedim :D Ve bence güzel oldu. 







Ve sonra çok sevgili arkadaşım Nurcim ve tatlı oğluşu Demir'e hatıra olarak meşhur Minyonları yapmak istedim . Yine internette bulduğum bir resimden bakarak çizdim. 
Malzemeler 
1. Siyah, Beyaz, Mavi, Sarı, Kırmızı boya 
2. "M" numara siyah Asetat Kalem ve Kurşun kalem
3. İnce ve Geniş bir Fırça
4. Bildiğiniz Taş
5. Paletimsi bir şey :D , Su ve Biraz Peçete
6. Su bazlı Vernik 
Her zamanki gibi yine kurşun kalemle taslak çizip, asetat kalemiyle belirginleştirdim. Siyah kısımları yine asetat kalemiyle boyadım. Boyaların dağılmaması için kuruduktan sonra vernikleyerek boyamamı tamamladım. 
Ve belki de en son denemem olduğu için en başarılı çalışmam oldu :D 


Diğer boyamalarımda görüşmek üzere sevgiyle ve hoşça kalın :D

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder