21 Eylül 2015 Pazartesi

Veee benim de bir hobim var :)


Çook mutluyum bugün :) Çünkü yıllardır aradığım hobimi buldum. 

" TAŞ BOYAMA "







Ben taşları severim, taşlarda beni sever :D Bu resim Eylül 2011'den  Zeytinalanı / Urla

Hani diyorum ya aynı bünyede hem komik hem de acayip bunalım bir insanım diye. Çoğu zaman dışarıya yansıtamasam da kendime hayatı zehr edebilmek gibi muhteşem yeteneklerim var. Bundan yıllar önce bu yönümü bilen bir arkadaşım hobi edin demişti bana. Yamaç paraşütü yap, fotoğraf çek, resme yeteneğin var onunla ilgilen ama bir hobi edin yoksa geçmiyor bu bunalımlar demişti. Kulakları çınlasın. O zamanlar onun gazıyla para sailing denemiştim bir kez :) Güzel bir deneyimdi fakat bir kereyle sınırlı kaldı. Çocukluğumdan üniversite yıllarıma kadar hep resim e yeteneğim ve ilgim olmuştur. Resim çizmek kafamı dağıtır mutlu olurdum o zamanlar. Çizgi film karakterlerini baka baka çizerdim. Ama bu hobi arayışı sırasında bir türlü uygun bir kurs bulamadım ve vakit ayırıp da bir türlü başlayamadım herhangi bir kursa. Neyse o günden sonra çok uzun zamandır severek yapabileceğim, beni mutlu edecek, yeteneğim olan bir hobi aramaya başladım ama artık yeteneksiz olduğumu düşünmeye başlayınca vazgeçtim :) Bunalımlarım ve ben gül gibi geçinip gidiyorken bir gün yeğenimin mama kavanozları içimdeki yeteneği  ortaya çıkarttı. Eminim hepiniz yazları deniz kenarından taş toplarsınız benimde önceden topladığım, mesleğim gereği deneylerde kullandığım, sevdiğim insanlardan aldığım evde duran taşlarım  vardı.


İşte İlk minik mumluğum :) Karaburun yarımadası
Aktaş Pembe Kireçtaşlarım :D 
O minik kavanozlara onları doldurdum ve üzerlerine bir mum koydum oldu mu sana mis gibi mumluk :) çok hoşuma gitmişti tabi bir şey üretebilmek. Üç tane mumluk yaptım elimdeki malzemeyle ve çıkan sonuçtan gerçekten de mutluydum.

Ve bu senede denize gittikçe şamdan yaparım diye diye taş toplamaya başladım.  Hatta taşın yanında farklı yerlerden kum toplayıp daha farklı şeyler yapmayı planlamıştım ama ona başlayamadım. Mumluğa başladım ama benim taşlar çok renksiz geldi bana ve renklendirmek istedim. Eski bir ojemle boyadım önce ama istediğim sonucu alamadım  Neyse sonra netten araştırma yapmaya başladım ve taş boyama çalışmalarıyla karşılaştım. Ve o an beynimde bir ışık yandı. İşte dedim yıllardır aradığın hobi :D

Hem çok sevdiğim taşlar, hem de yıllardır geliştirmek istediğim resim. Ve Pazar olmasına rağmen buldum bir kırtasiye ve internet araştırmalarım sonucu öğrendiğim gerekli malzemeleri aldım. Deniz dönüşü aldım malzemeleri ve duş bile almadan başladım taşlarımı boyamaya.

Öncelikle belki denemek isteyen olursa diye "Taş Boyama" için gerekli malzemeleri sayacağım sizlere :D


1. Öncelikle deniz kenarından topladığınız taşlar, yassı, yuvarlak ve biraz büyük olursa çizim yapmak daha kolay oluyor.
2. Akrilik Boya (Ana renkleri aldım ben. Karıştırarak ara renkleri elde edebilirim diye . ve tabiki siyah ve beyaz. Birde çok sevdiğim turkuazı aldım ara renk olarak.)


3. Parlak Vernik

4. Kurşunkalem ve silgi
5. Siyah Asetatlı kalem (S aldım ama M alıcam daha sağlıklı olucak çünkü.)
6.3,4  numara fırça ve vernik için daha kalın bir fırça
7. Fırçayı temizlemek için Su, Boyaları karıştırabilmek için Palet ve biraz peçete :D

Teknoloji sayesinde artık herşey daha kolay. İnternette bir çok anlatımlı video var. İlk önce uğur böceği yaptım. Sonra Baykuş, koyun… Hepsini bakarak yaptım ve acayip keyif aldım. Tabiki benimkiler çok amatörce ama inanıyorum ki yaptıkça daha da güzelleşecek taşlarım.

İşte benim boyanmış taşlarım :D 
  

İlk göz ağrım uğurböcükümm ve şaşkaloz koyunum :D
İlk denememden sonra yine internetteki videolarla birlikte sağdaki uyuyan baykuşumu yaptım. Sonra diğer yeşil baykuşu yaptım. Tabi bu ilk denemelerimde hemen bir asetatlı kalemi bozdum ve S numaralı asetat kalemi alarak yanlış yaptığımı anlamış oldum. Ne demiş atalarımız bir musibet bin nasihatten iyidir. :




 Benim minnak kurabiyem Penguenleri seviyor diye Penguen çizimlerinden bakarak bu penguşi çizdim :D Baykuşlarımla da pek iyi anlaştı kerata :D 





Hızımı alamadım ve internetten beğendiklerimi kendim yapmaya çalıştım. Ne dersiniz fena olmamış dimi ? :D

 

Ve baştan mumluğa niyet etmişken ilk yaptığım taş evimle, elma ağacımı koyarak mama kavanozuyla mumluğumu da yapmadan geçmedim. 



  

 Kedileri ve Eylülü  sevdiğim doğrudur.  

Çok sevgili Kuzim Morkedi için yaptım bu pisicikleri. Bir yanı soldaki kedi, diğer yanı sağdaki kedi. 


Sağda Kömürüm ve Solda Müstakbel gelinim :)


Bir başka baykuş çalışmam :D Azimliyim daha güzellerini yapıcam inşallah :)


Ve işte son çalışmamm "Sünger Bahattin" :D  Anadolunun bağrından kopmuş bir kahraman. :D  Aslında Sünger Bop yapmak için başlamıştım ama benim ki pek kaşlı gözlü oldu :D  Kalemimin bozulmasının azizliği işte. Ve burdanda anlaşılacağı gibi taş seçimi çok önemli. Yanlış taş seçerseniz işte böyle Koskoca Sünger Bop Kare Pantalon olur Sünger Bahattin Ters Üçgen Pantalon :D


Ama yine de çok şekerler dimi :)) Ben hepsini çok sevdimm hepsi benimm yavrularım :D :D

Ve tüm taş boyama çalışmalarımda kullandığım taşlar İzmir- Urla / Demircili Plajından :) Artık Demircili'yi daha da çok seviyorum çünkü sayesinde bir hobim var benim :D


İşte Vazgeçemeyeceğim deniz ve muhteşem taşlarımın kaynağı - İzmir / Urla-Demircili 




Demiştim ya taşlar beni sever diye, işte kanıtı :D

Bu fotoğrafta Eylül 2015 Urla-Demircili'den :) Havada Aşk kokusu var sanırım :))

Daha güzel çalışmalarımla karşınızda olucam. Beni izlemeye devam edin :D

 Sevgilerimle






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder