24 Ağustos 2015 Pazartesi

Gündüzsefası / Sarah JIO


Kitap Adı : Gündüzsefası / Morning Glory
Yazar Adı : Sarah JIO
Yayınevi : Arkadya Yayınları 
Sayfa Sayısı : 360 Sayfa        

“Acı ne kadar derinde olsa da zamanla tüm çiçekler güneşe döner yüzünü…. “ diyerek başlıyor anlatmaya Sarah JIO. ” Kalbin anahtarıdır Gündüzsefası.” 


Gündüzsefası Sarah JIO’nun okuduğum  5. Kitabı. Tüm romanlarında olduğu gibi geçmiş ve günümüz geçişleriyle ilerliyor romanımız. Ben Sarah JIO’nun anlatımını seviyorum. Rahat okunabiliyor ve sizi romanın içine çekmeyi başarıyor. Size de olur mu bilmiyorum ama ben kafam dolu olduğunda kolay kolay kitap okuyamıyorum. İşte tam böyle zamanlarda Sarah JIO kitapları beni normale döndürüyor.
Sarah JIO’nun en sevdiğim özelliklerinden birisi geçmiş ve günümüz arasında kurduğu bağlantılar. Bu bağlantılarda gerçekten çok başarılı, bir diğer sevdiğim özelliğiyse her kitabında bir çiçeği öne çıkarması. Kitaplarının kapak tasarımlarını ve o güzel püsküllü ayraçlarına bayılıyorum. :)
Gündüzsefasının kapağı da yine diğer kitaplarında olduğu gibi çok güzeldi. Ama ben bu kapaktaki çiçeği Akşamsefası diye biliyordum :)Meğer bizde bu “Morning Glory”nin bir çok farklı ismi varmış. Kahkaha çiçeği, çit sarmaşığı, yıldız sarmaşığı, ay sarmaşığı, sabah ya da gündüz sefası diye bir çok ismi varmış.
Bu isimlerden çit sarmaşığını duyunca çok sevdiğim SUAVİ parçası YALI ÇAPKINI geldi aklıma : )
“Yaban incirim, yalı çapkınım ört pas etme aşkını
Çoban aldatan çit sarmaşığım sar bana kollarını “ meğer tanışırmışım çit sarmaşığıyla da :)


Bakınız Çit Sarmaşığı yanii Gündüzsefası

En kolay, hızlı ve bol çiçekli yetiştirilen sarmaşıklardan biriymiş Gündüzsefası. Sabahın ilk saatlerinden itibaren öğlene kadar çiçeklerini açık tutarmış. Akşam serinliğinde tekrar açarmış çiçekleri belki de ben o yüzden akşam sefası diye biliyorum kim bilir;)
Neyseee konumuz botanik değildi dimi :D Ben hemen romanımıza döneyim en iyisi.
Romanın en sevdiğim kısmı ise olayların yüzen evde geçmesiydi. Benim gibi çocukluğu Zeytinalanı- Urla’da geçmiş, deniz sevdalısı birisi  olarak Yüzen ev fikri  çok hoşuma gitti. Yazarda bu romanı yazarken gerçekten de bir yüzen evde yaşamış kısa süreliğine. Kitabı okurken kendi kendime kısa sürelide olsa Seattle da Tekneler caddesinde bir yüzen ev kiralayabilir miyim acaba  diye düşündüm. Neden olmasın ki ? Dimi ama:) İstemek başarmanın yarısıdır derler İnşallah birgün bu hayalimi gerçekleştirmem mümkün olur.


 Bakar mısınız şu evlerin tatlılığına


Seattle Union Gölü ve Yüzen Evler



 Sabahları bu evde uyanan insan hiç mutsuz olur  mu ?

 Romanımızın Ana kahramanları Ada ve Penny’i gerçekten de çok sevdim ben. İkisinin de farklı ama aynı (o nasıl oluyosa artık:D )  hüzünlü hikayeleri beni etkilemeyi başardı. Tüm kitaplarda olduğu gibi günümüz karakteri Ada’nın Penny’nin hikayesini keşfetme öyküsü çok heyecanlıydı. Ada ve Alex, Penny, Collin ve Dexter'ın ilişkisi, Penny ve Jim arasındaki o kusursuz arkadaşlık, Jim'in o çocuk kalbindeki sevgi ve yalnızlık, Catalina .... ve tüm hikayeler beni gerçekten etkiledi. 
Özetle söylemek gerekirse sizde benim gibi Sarah JIO’nun diğer kitaplarını keyifle okuduysanız Gündüzsefası’nıda aynı keyifle okuyacaksınız. Sürükleyici ve keyifle okunabilir  bir kitaptı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder